«

»

Haz 09 2016

Alienor ve Dago

ALIENORAlienor ve Dago için Animasyon Çalışmaları

 

Merhaba Sevgili Okur,

19 Mayıs 2016 Perşembe günü akşamı, bir şeylerle oyalanıp dururken sevgili Hikmet Yamansavaşçılar aradı.
Yakın arkadaşı ve bir başka değerli çizgi roman sanatçımız Yıldırım Örer‘le yaptıkları bir telefon görüşmesi sırasında, Kiralık adlı animasyonlu resimli roman çalışmamdan söz açılmış…

Yıldırım Örer, Kiralık‘ı okumuş ve çok beğenmiş; özellikle de kitap içine yedirilen animasyonları çok sevmiş.

Carlos Gomez

Carlos E. Gómez

Sonra aklına bir şey gelmiş: Yakın arkadaşı çizer Carlos E. Gomez‘in Alienor serisinden çıkacak yeni kitabı için kendisine bir sürpriz yapmak ve Gomez‘in bu yeni kitap için çizdiği kapak resminin anime edilmiş bir versiyonunu kendisine hediye etmek.
Netice, kitabın kapağını Hikmet Yamansavaşçılar‘a göndererek benim bu kapak için bir yağmur ve şimşek efekti uygulayıp uygulayamayacağımı sormuş.

(Burada bir parantez açmak gerekirse; benim Kiralık‘ta yaptığım, orijinal filmden kareler alarak bunları anime etmek ve resimli roman panellerinin içine yerleştirmekti. Tabi bu da epey zorlu bir uğraş ancak sabit bir resme efekt uygulamayı daha önce denememiştim.)

Neyse, sevgili Hikmet üstadım kapağı bana gönderdi ve ben de gece saat 22:30 sıraları oturdum bilgisayarın başına…

Zamanı unutmuşum…

Sabah vakti ezan okunurken çalışma bitti.
Bitirdiğinizde, yaptığınız işten her ne kadar keyif alsanız da; büyük emek, sabır ve zaman isteyen bir uğraş bu.

Şimdi, orijinalini yazının başında gördüğünüz kapak resminin animasyonlu halini (Yıldırım Örer‘in de izniyle) burada paylaşıyorum:

Evet, orijinal kapak sonradan anime edilebileceği düşünülmeden tasarlandığından, animasyonlu bu son hali “Sanki bir takım eksiklikler mi var?” duygusu uyandırıyor. Örneğin; “Şimşek çaktığında genç kızın yüzü ve vücudu da ışısa daha iyi olmaz mıydı?” gibi… Elbette daha iyi olurdu. Belki de ileride birgün (ressam ve animatörün ortak çalışmasıyla) çizgi romanda daha gerçekçi animasyonları da görebiliriz.

Bu da arka planı boşaltarak benim hazırladığım bir diğer versiyon.
Ne dersiniz, siyah fon da tasarımı başka bir atmosfere taşımamış mı?

*          *          *

Yıldırım OrerBitti mi?
Hayır, henüz değil…

Üç gün sonra (22 Mayıs 2016 Pazar) bu kez Yıldırım Örer bizzat aradı (Sanatçıyla ilgili daha ayrıntılı bilgi edinmek için Çizgi Diyarı e-dergisinin 18. ve 19. sayılarındaki röportajları okuyabilirsiniz).
Kendisi Alienor için yaptığım çalışmayı çok beğenmiş.
Bu bağlamda, DAGO için hazırladığı bir kapak kompozisyonuna da aynı animasyon efektini uygulayabilir miyim diye sormak istemiş (DAGO, İtalya’daki Euracomix Yayınevi tarafından yayınlanan ve Yıldırım Örer‘in de birçok macerasına çizgileriyle hayat verdiği tarihi çizgi roman karakteri).

DAGOVe Alienor‘da kullandığım yağmur ve şimşek efektini bu kez de
Yıldırım Örer‘in kapak çalışmasına uyguladım.

Ancak, sizin de fark edeceğiniz gibi aynı sorun burada da baş gösterdi.
Kompozisyon, animasyon yapılabilir düşüncesiyle hazırlanmamıştı.
Örer, çakan şimşeğin yaydığı ışığı zaten resminde işlemişti. Bu yüzden
yağmur ve şimşek efekti geri planda kalıyor ve beklenen etkiyi yapmıyordu.
Ben de sevgili Örer‘in affına sığınarak, kompozisyonuna müdahale ettim ve
DAGO karakterinin çevresindeki parlamayı ve ışık hüzmelerini silmeyi denedim.
Böylece yağmur ve şimşek efekti biraz daha etkili hale geldi sanki.

 

Sevgili okur,
Siz de takdir edersiniz ki, bütün bunlar şu an için deneysel seviyede yapılan çalışmalar…
Daha önce de söylediğim gibi, kim bilir belki de yakın bir gelecekte, internetten yayınlanacak dijital çizgi romanlarda daha profesyonel örnekler görebiliriz.

 

Yazar hakkında

Halil Gürdal Gürak

1959 yılında İstanbul'da doğdu. Marmara Üniversitesi / Teknik Eğitim Fakültesi / Matbaacılık Bölümü / Reprodüksiyon ana bilim dalı mezunu. Çeşitli tarihlerde Cem Yayınevi, Altan Matbaacılık, Yapı Endüstri Merkezi Yayın Bölümü, NESA Basın-Yayın A.Ş.'de çalıştı ve emekli oldu. Sinema, kitaplar ve çizgi romanlar özel ilgi alanları.

1 yorum

  1. muratusta

    Sevgili Gürdal bey,
    İki animasyonda sizin de dediğiniz gibi tek bir resim üzerinden çalışıldığı için ancak bu kadar oluyor.Yıldırım düştüğünde yüzün aydınlanması için bir çizim daha olması gerekiyor. Ama benim düşüncem sizin düşünsenize yana arka fon karanlık olunca yıldırım daha etkili ve güzel olmuş.Sevgili Yıldırım bey iki tane daha resim gönderse bir tanesinde arka fon ve yüzü karanlık diğer resimde de yüzü yıldırım düşmesinden aydınlık olmuş.Bu iki resimden çalışılmış olsaydı daha güzel bir kapak resmi ortaya çıkardı. Ama bu halleri ile arkası siyah fontu olanlar bence çok etkili ve güzel olmuşlar.Dediğim gibi iki çizim veya daha çok çizimlerde hem animasyon daha etkili olur.Bu çoklu resimlerle de sevgili Gürdal abiminde çok güzel şeyler ortaya çıkaracağını biliyor ve başarılarının devamını diliyorum.
    Saygılarımla muratusta.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir